Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Γλυκιά στριφτή κολοκυθόπιτα με ένα ξεχωριστό χωριάτικο φύλλο

Καλή σας μέρα και καλή σας εβδομάδα! Μια γλυκιά πίτα για σήμερα... μια κολοκυθόπιτα στριφτή. 
Η κολοκύθα είναι στην εποχή της... στα καλύτερα της δηλαδή... κι εγώ, δηλωμένη φανατική οπαδός της... δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο πέρα από το να απολαμβάνω τα καλούδια που μας χαρίζει.
Κάθε φορά που βλέπω τις κολοκύθες σκέφτομαι ότι έφτασε το φθινόπωρο κι αν δεν έφτασε... είναι κάπου εδώ κοντά... έτοιμο να ...σκάσει μύτη! Μου αρέσει! Μου αρέσει η εναλλαγή εποχών, με κρατάει σε εγρήγορση... μου είναι αδιανόητο να σκεφτώ ότι θα μπορούσε όλο τον χρόνο να υπάρχει μια εποχή... συνέχεια η ίδια!!! 
Ας επανέλθω όμως στην γλυκιά στριφτή κολοκυθόπιτα που έφτιαξα. Αυτή τη φορά πειραματίστηκα με το φύλλο αλλά και με τη γέμιση.
Τα βήματα του πειραματισμού με οδήγησαν σε ένα φύλλο, ειδικά για γλυκιά πίτα, που με αποζημίωσε με τη γεύση του. Ένα φύλλο με άρωμα πορτοκαλιού και τζίντζερ και μια γέμιση με κυρίαρχες δύο αποχρώσεις πορτοκαλί, αυτό της κολοκύθας αλλά και αυτό του καρότου. Θεωρώντας ότι και τα δύο λαχανικά είναι εξίσου γλυκά και νόστιμα και έχοντας ήδη την εμπειρία του γλυκού καρότου αλλά και της γλυκιάς κολοκυθόπιτας, προχώρησα ένα βήμα παρακάτω ...παντρεύοντάς. Ο "γάμος" υπήρξε απόλυτα επιτυχημένος! Μια υπέροχη γεύση, όπως όμως οι δύο γεύσεις ενώνονται και δεν ξεχωρίζουν, ενώ η κανέλα και τα καρύδια στεφανώνουν πολύ επιτυχημένα τον συνδυασμό. Αυτή τη φορά, δεν έβαλα σταφίδες γιατί ...ξέμεινα!!!! Θα πρότεινα όμως να μην λείπουν οι σταφίδες... σ' εμένα τουλάχιστον έλειψε η παρουσία τους (χωρίς, βέβαια, άσχημο αποτέλεσμα απλά ελαφρώς κατώτερο από αυτό που προτιμώ).
Μια ζύμη και μια γέμιση που αξίζει να δοκιμάσετε!!!
ΥΛΙΚΑ
Για τη ζύμη
500 γρ. αλεύρι για φύλλο, κοσκινισμένο
50 ml χυμό πορτοκαλιού
210 ml νερό σε θερμοκρασία δωματίου
1/3 κ.γλ. αλάτι
1 κ.γλ. ξίδι
2 κ.γλ. ζάχαρη
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1/3 κ.γλ. τζίντζερ
Για τη γέμιση
950 γρ. κολοκύθα πορτοκαλί, τριμμένη στον χοντρό τρίφτη
250 γρ. καρότα, τριμμένα στον χοντρό τρίφτη
180-200 γρ. ζάχαρη (ανάλογα πόσο γλυκιά θέλουμε την πίτα)
200 γρ. καρύδια χοντροκομμένα
3 κ.γλ. κανέλα
1 φλ. τσ. σταφίδες μαύρες (προαιρετικά)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε τη ζύμη
Σε μια λεκανίτσα κουζίνας, βάζουμε το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη, το ξίδι, το ελαιόλαδο, το τζίντζερ, το χυμό πορτοκαλιού και ανακατεύουμε.
Ύστερα, προσθέτουμε σιγά σιγά το νερό και ζυμώνουμε έως ότου το νερό τελειώσει κι έχουμε μια ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
Την αφήνουμε να ξεκουραστεί για 30 λεπτά εκτός ψυγείου και...
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Βάζουμε την τριμμένη κολοκύθα σε ένα σουρωτήρι, την πασπαλίζουμε με πολύ λίγο αλάτι και την αφήνουμε μέσα σε μια λεκανίτσα για να βγάλει τα υγρά της.
Την αφήνουμε για 15-20 λεπτά.
Ύστερα, την στίβουμε καλά και την βάζουμε μέσα στη λεκανίτσα, απ' όπου έχουμε ήδη ρίξει το νερό.
Προσθέτουμε τα καρότα, τη ζάχαρη, τα καρύδια, την κανέλα και, αν θέλουμε, και τις σταφίδες και ανακατεύουμε καλά.
Φτιάχνουμε την πίτα
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Κάνουμε με τη ζύμη ένα μπαστούνι που το κόβουμε σε 6 ίσα κομμάτια.
Με το κάθε ένα από αυτά φτιάχνουμε μια μπαλίτσα και μετά την πιέζουμε με το χέρι μας κάνοντας μια πιτούλα.
Ύστερα, με τον πλάστη ανοίγουμε το φύλλο μας.
Το σχήμα του είναι καλύτερα να είναι παραλληλόγραμμο αλλά αν γίνει και στρόγγυλο ή οβάλ δεν μας ενοχλεί γιατί γεμίζει μια χαρά.
Χωρίζουμε τη γέμιση σε τόσα κομμάτια όσα και τα φύλλα μας.
Παίρνουμε τη ποσότητα γέμισης που χωρίσαμε γι αυτό το φύλλο και το τοποθετούμε επάνω στο φύλλο, έτσι ώστε αυτό να καλύπτεται από γέμιση, απ' άκρο σ' άκρο.
Τυλίγουμε προσεκτικά και σχετικά σφιχτά και το τοποθετούμε στο κέντρο του ταψιού δημιουργώντας έναν σαλίγκαρο.
Ύστερα παίρνοντας άλλη μια μπαλίτσα ζύμης, φτιάχνουμε ένα δεύτερο φύλλο που το γεμίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο.
Το τυλίγουμε γύρω από τον πρώτο σαλίγκαρο!
Με τον τρόπο αυτό φτιάχνουμε όλα τα φύλλα και τα τοποθετούμε γύρω από τον αρχικό σαλίγκαρο και γύρω από τα υπόλοιπα.
Έτσι, γίνεται μια στριφτή παραδοσιακή γλυκιά κολοκυθόπιτα, έστω και με... λίγο
αντισυμβατικά φύλλο και γέμιση.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 40-50 λεπτά ή μέχρι να έχουμε μια ολόχρυση γλυκιά πίτα.

58 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Για νοστιμιά δεν το συζητώ διότι δεν μπορώ να βρώ την εκτέλεση,την διαδικασία πολύ καλώς αλλά ελα που δεν μπόρεσα να ανακαλύψω πουθενά την εκτέλεση,όπως π.χ. πόση ώρα την ψίνουμε την πίτα μαζί με την κολοκύθα.
      ευχαριστώ για την κατανόηση.

      Διαγραφή
    2. Η εκτέλεση υπήρχε και υπάρχει (και για το φύλλο και για τη γέμιση) εκείνο που μου είχε ξεφύγει ήταν η ώρα ψησίματος. Το διόρθωσα και είναι στους 180 βαθμούς για 40-50 λεπτά ή μέχρι να ψηθεί και να πάρει ένα χρυσαφένιο χρώμα (εξαρτάται από τον φούρνο).
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  2. Κική, ωραιότατα πάντρεψες την κολοκύθα με τά καρότα. Διάλεξες και τους καλύτερους κουμπάρους. Το φύλλο για πίτα με πορτοκάλι και τζίντζερ. Πως να μην είναι ο γάμος επιτυχημένος;;
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ειρήνη μου και χαίρομαι που σου άρεσε!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη η πίτα σου Κική μου!!!
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Καταπληκιτκη εκτελεση της παραδοσιακης κολοκυθοπιτας!
    Γεια στα χερια σου Κικιτσα!
    Πολλα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρίνα μου!! Κερνάω!
      Καλό βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  5. To φύλλο είναι πρόκληση να το δοκιμάσουμε!Και η κολοκυθοπιττα βεβαίως!
    καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το και δεν θα απογοητευθείς... να είσαι σίγουρη!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα, Κική μου!
    Η αγαπημένη μου πίτα! Η δική σου ξεχωριστή, με σπιτικό φύλλο, μου θύμισε αυτή που φτάχνει η αδελφούλα μαο και με έπιασε μια νοσταλγία!
    Και η δική σου υπέροχη. Γεια στα χέρια σου!
    Φιλάκια, καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ελένη που σου θύμισα την αδελφούλα σου...και χαίρομαι που σου άρεσε η πίτα! Είναι πολύ νόστιμη!
      Φιλιά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Κική μου,σου εύχομαι καλή εβδομάδα!
    Τι πρωτότυπο φύλλο μας παρουσιάζεις σήμερα!!!Με γοητεύει ο χυμός πορτοκαλιού και το τζιντζερ!!!Όσο για τη γέμιση ,ξέφυγες πάλι από τα πεπατημένα!!Ομοιόχρωμο καροτάκι στην πορτοκαλί κολοκύθα για έξτρα χρώμα και γεύση,καρύδια και κανέλα..πόσο γλυκειά μπορεί να γίνει η μέρα μας!!!!Πόσο σπουδαίος πρέπει να αισθάνεται κάποιος όταν αντιλαμβάνεται πόσο τον φροντίζουν!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή εβδομάδα Φωτεινή μου, αν και κάπως αργά (λόγω μιας ίωσης που με ταλαιπωρεί). Αφού το ξέρεις ότι μου αρέσει να ξεφεύγω από τα πεπατημένα αλλά ο συνδυασμός αυτός είναι πολύ ωραίος, πραγματικά!
      Χαίρομαι που σου άρεσε...
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Τα κολοκύθια έχουν κι αυτά την τιμητική τους το φθινόπωρο,πως να μην είναι πρωταγωνιστές της γεύσης.Υπέροχη φαίνεται η πίτα σου Κική.Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι τα κολοκύθια έχουν την τιμητική τους κι εγώ τα λατρεύω Μιράντα μου. Νόστιμη έγινε η πίτα ...αξίζει τη δοκιμή της.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Χθες το βράδυ παρέλαβα έτοιμη τριμμένη κολοκύθα από τα πεθερικά μου.
    Πήγε απεθείας στην κατάψυξη και θα αναμένει να βρει τον προορισμό της Κική μου. Είχα κατά νου κολοκυθοσουπα (ίσως με τραχανά) αλλά με έβαλες σε πολλές σκέψεις με τούτο το εξαιρετικό φυλλαράκι σου.
    Καλή εβδομάδα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Πηνελόπη μου και δεν θα το μετανιώσεις!
      Καλή σου βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Κική και καλή εβδομάδα!
    Από εμφάνιση η πίτα σου σκίζει! Πολύ κομψή!
    Και από γεύση όμως νομίζω ότι δεν πάει πίσω! Με τόσο σούπερ αρωματική ζύμη και τόσο ωραία υλικά θα είναι το τέλειο συνοδευτικό για τον καφέ μας!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ερμιόνη μου γιατί αξίζει τον κόπο της!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Πήτερ!! -:)))
      Καλό σου βράδυ και καλά να περνάς!

      Διαγραφή
  12. Αν και δεν συμπαθώ πολύ τα γλυκά, αυτές τις μέρες που είμαι κρυωμένη τα ζητάω σαν τρελή! Κι αυτή η γλυκιά κολοκυθόπιτα, φαίνεται τέλεια! Να πάρω ένα κομματάκι μπας και συνέλθω; :)
    Πολύ ωραία Κική μου!
    Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα! Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ κρυωμένη εγώ με ίωση γαστρεντερική ...έλα να κάνουμε παρέα Sel μου. Να πάρεις πολλά κομμάτια αρκεί να γίνεις καλά! -:))
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Κωνσταντίνα μου!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Κική είσαι πειρασμός κι εγώ πνίγομαι σε δουλειές και θέλω και την πίτα.
    καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ξανθή γιατί γίνεται πολύ νόστιμη και αρωματική!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  15. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!!ΟΝΕΙΡΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΠΙΤΟΥΛΑ ΣΟΥ ΑΝ ΦΙΛΟΤΙΜΗΘΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΝΩ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΒΑΛΩ ΚΑΙ ΣΤΑΦΙΔΕΣ.ΚΑΛΟΦΑΓΩΤΗ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ!!!ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου φιλεναδίτσα μου καλή... επίσης καλή εβδομάδα ...έστω και καθυστερημένα γιατί από την Κυριακή κι εδώ με ταλαιπωρεί μια ίωση γαστρεντερική... άστα!!!!!!!
      Να την φτιάξεις γιατί είναι νόστιμη πίτα και να βάλεις σταφίδες ...της χαρίζουν!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Κική μου τι ωραία πιτούλα μας έφτιαξες πάλι, μπράβο!Εχει φοβερή εμφάνιση αλλά και γεύση φαντάζομαι μοναδική!
    Γεια στα χέρια σου!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου!
      Καλό βράδυ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Κική μου και τι δεν θα δινα για ένα κομματάκι από αυτήν την πιτούλα!!
    Και η ζύμη φαίνεται πολύ πολύ ιδιαίτερη!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό ήταν, τώρα μ' έστειλες! Δεν μπορούσες να μού κάνεις καλύτερο δώρο Δευτεριάτικο. Πολλά ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να είμασταν κοντά να σου δώσω και μερικά κομμάτια να τη δοκιμάσεις Μαρθούλα μου! -:)
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  19. Ε, τώρα τι να πω?
    Τις σταφίδες εγώ πάντως θα τις παρέλειπα ούτως ή άλλως.. Μάλλον για μένα την έφτιαξες την κολοκυθόπιτα, ε? Πες το.

    Το φύλλο με το τζίντζερ είναι άπαιχτο. Πολύ ιδιαίτερο και αρωματικό.

    Γεια στα χέρια σου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για σένα Χρυσαυγή μου γλυκιά... γι αυτό δεν έβαλα σταφίδες! -:))
      Το φύλλο έγινε όντως ωραίο αν και τώρα που το σκέφτομαι θα του πρόσθετα και ξύσμα πορτοκαλιού.
      Φιλιά και χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  20. Τι αριστούργημα είναι αυτό!; Ιδέα και εκτέλεση άψογες.
    Χίλια μπράβο σου Βασιλική μου!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ζαμπία μου κι ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! -:)))
      Φιλιά

      Διαγραφή
  21. Τι λαχταριστό εργο τέχνης γεύσης και αρώματος ειναι αυτό!!!Θα προσπαθήσω να το κάνω ,στο άνοιγμα φύλλων κολλάω δεν τα καταφέρνω καλά, αλλά θα επιμείνω...... Ευχαριστω για το εύγεστο ευπαρουσίαστο έδεσμα.....Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Έφη μου ... κι αν χρειαστείς κάτι στείλε μου μήνυμα. Ανοίγοντας φύλλο ...συνηθίζεις... Να είσαι καλά!
      Καλή σου επιτυχία!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  22. Πολύ ωραία η κολοκυθόπιτα και το φύλλο φαίνεται πραγματικά λαχταριστό! Γεια στα χέρια σου Κική:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρία μου! Έγινε πράγματι ωραία η πίτα! -:)))
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  23. Τρελαίνομαι για κάθε είδους πίτες!Αν μπορούσα, θα έτρωγα πίτες (και είδικά το φύλλο της πίτας) όλη μου τη ζωή!Αυτή η συνταγή με αυτό το φύλλο πρέπει να είναι απλά τέλεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ελα στο κλάμπ Πινελιά μου...κι εγώ το ίδιο... δεν υπάρχει πίτα (εκτός κι άν έχει ψάρι) που να μην μου αρέσει!
      Πράγματι το φύλλο είναι πολύ ωραίο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  24. Και μόνο η φωτό σου με σκλαβώνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γεια σου Κικίτσα,η κολοκυθόπιτα είναι καταπληκτική!!!Ψάχνω εδώ και πολύ καιρό για μια συνταγή με κολοκύθα και σπιτικό φύλλο,συνήθως εδώ τη φτιάχνουν σε βάση τάρτας..Πολύ επιτυχημένος γάμος!!! Πολλά φιλιά, καλή σου εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Χαρά μου και θα ενθουσιαστείς! :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  26. κική μου δεν εχω τζιντζερ...
    λεσ να μην μου βγει ωραια??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. όλα ωραία και καλά βρε παιδιά ...αλλά λάδι δεν βάζουμε καθόλου στο φύλλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Η ζύμη έχει 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο... μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά τη συνταγή ...οπότε πρόσεχε.
      Εάν εσύ θέλεις να βάλεις παραπάνω για 1 ακόμα κουταλιά δεν υπάρχει πρόβλημα ...μετά δεν ξέρω πόσο "λαδερό" θα γίνει....
      Καλή επιτυχία!!! -:))

      Διαγραφή
  28. Αυτήν την υπέροχη πίτα (χωρίς το "πείραγμα" που της έκανες) την έφτιαχνε η γιαγιά μου! Μόνο που στη γέμιση δεν έβαζε σταφίδες, έβαζε όμως μέλι και λίγο γαρίφαλο τριμμένο και μετά τη σιρόπιαζε κιόλας. Όσο για το λάδι στο φύλλο, που λέει η (ο) φίλη(ος), μάλλον εννοεί το λάδωμα του φύλλου που κάνουμε σε όλες τις πίτες, για να γίνει πιο αφράτο κι όχι σαν ξύλο. Πολύ ωραία συνταγή! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...